Referenssit

By on 16.1.2016

kuva1

Paula, Masku

Olen 36 v. opettaja Maskusta. Aloitin juoksuharrastuksen maaliskuussa 2015, minkä ohella olen käynyt kuntosalilla. Juoksu on antanut paljon ja se on harrastuksista rakkain. Olen juossut yhden maratonin, kolme puolikasta ja useampia lyhyempiä matkoja. Tavoitteeni on parantaa juoksuaikojani jatkossa maratonia lyhyemmillä matkoilla. Ehkäpä kokeilen myös uusia lajeja kuten swimrunia tai triathlonin sprinttimatkaa. Olen ollut valmennuksessa vuoden 2017 alusta. Valitettavasti olen joutunut aloittamaan valmennuksen ”juoksutelakalla” jalkavaivan takia. Onneksi sen kuitenkin tein. Vaikka en ole päässyt juoksemaan, on valmennuksessa otettu koko ajan huomioon toivottavasti pian alkava juoksuharjoittelu. Valmennuksesta olen saanut kauan kaipaamaani voiman ja kestävyyden yhdistämistä. Voimapuolen valmennuksessa erityisesti miellyttää vaihtelevuus. Aiemmin salitreeni on alkanut helposti tylsistyttää, mutta tässä valmennuksessa se puoli toimii paremmin. Liikkeet ovat hauskoja ja erilaisia, joita en olisi itse osannut ottaa ohjelmaan. Nyt voimatreeni on ollut myös säännöllisempää aiempaan verrattuna ja edistystä on tapahtunut. Iso plussa valmennuksessa on ollut myös yksilöllinen huomioiminen. Jalan vaihteleva paranemisprosessi on huomioitu koko ajan ja ohjelmaan on saatu muutoksia nopeastikin. Kaikki yhteydenpito on toiminut erityisen nopeasti. Suosittelen ehdottomasti valmennusta muillekin. Varsinkin samankaltaisilleni ihmisille, jotka kaipaavat vaihtelua treeneihin. Itse olen törmännyt ensimmäistä kertaa tällaiseen valmennukseen, jossa voimatreeni otetaan järkevällä tavalla huomioon. Onneksi löysin K3:n.

Pekka 2

Pekka, Helsinki

Olen 35-vuotias triathlonisti ja kilpaillut suomalaisissa ja kansainvälisissä triathlon-tapahtumissa viiden vuoden ajan. Päälajini on täyden matkan triathlon, mutta osallistun kisakaudella kaikille matkoille sprintistä Ironmaniin. Parhaat saavutukseni amatöörisarjoissa ovat 16. sija Ironman EM-kisoissa 2016 (09:12:22) sekä puolimatkan SM-kulta Joroisissa 2016 (04:21:43). Aloitin yhteistyön K3:n Juhanin kanssa kauden 2016 alussa. Tätä ennen voimaharjoitteluni oli ollut epäsäännöllistä (2-3 krt / kk) ja piti sisällään sattumanvaraisia harjoitteita salilla, tai kuntopiiriharjoittelua. Juhanin asiantuntevalla otteella saliharjoitteluun saati todellista potkua. Kuntopiirit unohdettiin ja salilla ryhdyttiin nostamaan ”kunnon rautaa”. Harjoitteet suunniteltiin lajin vaatimusten mukaisiksi ja samalla pyrittiin välttämään riskejä jättämällä hankalaksi osoittautuneet liikkeet pois ohjelmasta. Voimaharjoittelulla oli koko kauden ajan vain yksi tavoite: siivittää minut kovempaan vauhtiin kesän kisoissa. On toki vaikea sanoa, mistä yksittäisistä tekijöistä urheilijan kehitys milläkin ajanjaksolla johtuu. Varmaa on kuitenkin se, että olen kuluneella kaudella tehnyt omat ennätykseni triathlonin täydellä matkalla, puolimatkalla, ¼-matkalla, 5/20/5-duathlonissa, 10km ja 20km tempo-ajossa sekä 10km maantiejuoksussa. Ja lisäksi menestynyt kisoissa paremmin kuin koskaan. On vaikea uskoa, etteikö hyvin suunnitellulla ja perinteiset kestävyysurheilun voimaharjoitteluperinteet haastavalla ohjelmalla olisi ollut tähän iso vaikutus!

Maila

Maila, Espoo

Törmäsin Juhaniin k3fitness-blogin kautta. Asiantuntevat järkitekstit ilman bullshittia ja uusimpien treeni- tai ruokatrendien perässä juoksemista saivat minut vakuuttuneeksi sitä, että taustalla vaikuttaa tolkku kaveri. Lähdin mukaan etävalmennukseen reilu vuosi sitten, enkä ole katunut. Minulle, joka tylsistyn nopeasti, useiden lempilajien ohjelmointi samalle viikolle tosiaan tukevaksi kokonaisuudeksi on ollut täysosuma. Salilla tulokset ovat vuoden aikana olleet huikeita vaikka kyljessä on ollut niin kiipeilyä, pyöräilyä, polkujuoksua kuin puolimaratontreeniäkin. Henkilökohtaisuus, joustavuus ja erilaisten tilanteiden (krempat, stressi, ...) huomioiminen ja niihin reagoiminen nostavat tämän palvelun ihan omaan luokkaansa.

Mikko

Mikko, Helsinki

Yli 10 vuotta salilla enemmän tai vähemmän käyneenä perusliikkeet oli hallussa, mutta treeniohjelmien päätön pallottelu ei ole tuonut toivottuja tuloksia. K3:n online-valmennus on ollut todella toimiva tapa yhdistää erittäin ammattitaitoinen personal trainer, monipuolinen ja joustava ohjelma, omat aikataulut ja mielestäni kaikki hyvin kohtuullisella hinnalla. Jos olen tarvinnut jotain muutoksia, vastaukset ovat tulleet jopa yllättävän nopeasti. Erityinen plussa myös siitä että treeniohjelmat pyörivät kätevästi älypuhelimen ohjelmassa ja kommentointi / keskustelu on helppoa. Tuloksia on tullut kummasti jo parin kuukauden sisään, ja mikä tärkeintä paikat pysyy kunnossa! Juhanilta löytyy monipuolista osaamista ja kovaa treeniä, unohtamatta kuitenkaan leppoisaa ja hyvää meininkiä.

Antti

Antti, Kirkkonummi

Lähdin hakemaan apua ulkopuolelta sen jälkeen, kun olin itsenäisesti yrittänyt päästä ylipainostani (+30% rasvaprosentti) eroon omilla menetelmillä, ilman suurempia onnistumisia. Paino saattoi pudota jonkin verran, mutta se palasi nopeasti takaisin pienellä ekstralla. Itselle oli tärkeää löytää sellainen palvelu, jossa on jatkuva seuranta (ei mitään valmiita Excel-taulukkoa, jota samaa noudatetaan seuraavat X kuukautta), säännöllinen kommunikointi sekä treenien/syömisten muuttaminen tilanteiden mukaan. Pienten googlettelujen jälkeen päätin hyvien palautteiden perusteella hakea K3 Fitnessin Juhanilta apua 2015 helmikuussa. Jo alkupalaverin jälkeen totesin itsekseni, että tämä tulee toimimaan omalla kohdallani. Ei järkyttäviä treenimääriä, ja ruokailut toteutettiin järkevästi niin, että omia ruokakippoja ei tarvitse roudata jatkuvasti mukana. Eväslaatikoiden välttäminen saattaa kuulostaa pieneltä jutulta, mutta se auttoi minua henkisesti tosi paljon, että voi mennä normaalisti työkavereiden kanssa yhdessä syömään työpaikkaravintolaan, eikä tarvitse syödä yksinään jossain nurkassa. Sama päti myös vapaa-ajalla: pystyin lähtee viettämään iltaa kavereiden kanssa, ja joskus satunnaisesti jopa vähän herkutella esim. hampparin ja oluen kanssa. Ei tarvinnut jäädä kotiin siinä pelossa, että paino lähtisi nousuun. Itseasiassa suurimmasta osasta reissuista paino oli tippunut esim. laivareissun jälkeen, vaikka oli buffetissa syönyt normaalia enemmän! Henkisen hyvinvoinnin tärkeys kävi hyvin selville. Kaikki sujui erittäin hyvin, vaikka matkaan mahtui monenlaista stressitekijää, esimerkiksi töissä oli YT:t sekä pitkiä työrupeamia. Niistä selvittiin hyvin, kun ohjelmia vähän säädettiin matkalla. Joulukuussa 2015 paino oli pudonnut 20 kiloa alkutilanteeseen nähden, ja rasvaprosenttikin puolittui! Vireystaso on aikalailla eri luokkaa mitä ennen, ja on ollut aika mahtava fiilis, että on pystynyt juoksemaan ilman kipuja, kun ennen iski järkyttävät kivut pienenkin juoksemisen jälkeen. Meinasin vielä jatkaa painonpudottelua joulukuun jälkeen, mutta Juhani sai ylipuhuttua minut ottamaan pienen plussakalorivaiheen, joka oli ehdottomasti paras ratkaisu! Tämä loppuvaihe onkin ollut lähinnä nykyisen kunnon ylläpitoa, ja hyvin koneisto on edelleen käynnissä, kun paino on pysynyt samana siitä huolimatta, että syön melko lailla enemmän nykyään. Aion jatkossakin tehdä bodauspainoitteista treeniä, ripotellen aerobisia treenejä mukaan tilanteesta riippuen. Ruokailuihin en aio tehdä oikeastaan minkäänlaisia muutoksia, koska tämä tyyli toimii minulla erittäin hyvin! Löysin juoksemisen uudestaan nyt tämän painonpudotuksen myötä, joten jos joskus tulevaisuudessa innostuisin juoksemaan tavoitteellisesti, niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä, mistä lähtee hakee apua!

JPAhtari

Jukka-Pekka, Ähtäri

Jokainen Juhanin ohjelma viimeisten kahden vuoden ajan on nostanut suorituskykyä todella vahvasti. Hänen rauhallinen valmentamistyylinsä sopii itselleni, en halua ketään joka huutaisi vieressä v*ttuilemalla. Suosittelen K3:a varauksetta.

JohannaHki

Johanna, Helsinki

K3:n valmennuksessa tuntuu siltä, että jokainen treenijakso ja yksittäinen treeni on tehty juuri mulle ja mun sen hetkiset tarpeet huomioon ottaen. Ja vaikka treenit suunnitellaan mun ehdoilla, tulee just sopivasti painostusta, jotta pääsen haastamaan itseäni. Ja parasta tietty se, että kun on kysyttävää, vastaus tulee takuulla nopeasti!

Tim

Tim, Saksa

Usually my sports activities were running and riding my bicycle. So I never worked out my upper body and wanted to change that. Juhani helped me with exercises that I can do at home with basic equipment. That way I save a lot of time. Also, all my workouts are incorporated with my runs and bike rides. Juhani makes sure that the exercises are for the whole body, which is great, as they don’t get in the way but instead improve my running and cycling abilities. Communication via the training system, e-mail and videos works flawlessly and helps me do the exercises correctly. After a couple of weeks of working out I noticed that I got stronger. And with Juhani changing the workout routine on a regular basis I’m still motivated to do my workouts on a regular basis.


 

  • Ota yhteyttä